Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Αποφάσεις ζωής...



Όσες φορές και να δω το πιο πάνω τραγούδι, συγκινούμαι το ίδιο. Ένα απίστευτο ταλέντο που ποτέ δεν αξιοποιήθηκε. Ακόμα κι'όταν του δώθηκε η ευκαιρεία. Κάποτε δίνονται οι ευκαιρείες απλόχερα. Κάποτε καμουφλαρισμένα για να τις ανακαλύψεις και να τις εκμεταλλευτείς. Ο καθ'ένας μας έχει ένα ταλέντο, κι'ας μην το ξέρει. Πρέπει, οφείλει, χρέος απέναντι στον εαυτό του, την κοινωνία και το Θεό, να το ανακαλύψει και να το αξιοποιήσει για το καλό όλων και το δικό του...

Κάποιοι με θεωρούν τυχερό. Προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο. Κι'αυτό με κάνει να νοιώθω άσχημα για την 'άσωτη' ζωή μου. Παρά τις δυσκολίες που είχα στη ζωή, πέρασα πολύ όμορφα κι'είχα πάρα πολλές ευτυχισμένες στιγμές. Και δυστυχώς τα πλείστα προβλήματα τα ξεπέρασα χωρίς πολύ κόπο κι'έφτασα εδώ που έφτασα σχετικά εύκολα, ίσως και πολύ εύκολα. Απλώς χρησιμοποιούσα τα 'τάλαντά' μου για ίδιο όφελος, αλλά επαναλαμβάνω, ακοπίαστα σχεδόν, ή καλύτερα με τον λιγότερο δυνατό κόπο και μόχθο. Κι'όμως, τα καλά κόποις κτώνται...

Στη ζωή μου συνέβησαν πάρα πολλά θαύματα, πολλές 'επεμβάσεις' του Θεού, της Παναγιάς και των Αγίων. Από πολύ πριν γεννηθώ. Ο τρόπος που γνώρισαν οι παππούδες μου τις γιαγιάδες μου, ειδικά ο ένας που πήγε για να παντρευτεί την αδελφή της γιαγιάς μου αλλά τελικά έκλεψε τη γιαγιά μου, ο τρόπος που γνωρίστηκαν οι γονείς μου, ο τρόπος που σώθηκε ο πατέρας μου απ'τους Τούρκους στον πόλεμο για την Ένωση, ο τρόπος που συνελήφθηκα, που γεννήθηκα, που μεγάλωσα, ακόμα και πρόσφατα, που σώθηκα ενώ μπήκα σε στρατόπεδο των Τούρκων ή, το πιο πρόσφατο, το ότι γλύτωσα απ'το δυστύχημα με τη μηχανή μόνο με μια ρήξη συνδέσμου και μια επέμβαση στο χέρι...

Έκανα πολλές δουλειές στη ζωή μου, καταλήγοντας σε τράπεζα, και διδάχτηκα πολύ διαφορετικά πράγματα αποκτώντας κάποια διπλώματα, με τελευταία εκκρεμότητα ένα δίπλωμα στη δημοσιογραφία. Και ξαφνικά υποφέρουν οι τράπεζες και πρέπει ν'απολύσουν προσωπικό και να μειώσουν μισθούς, με σχέδια αφυπηρέτησης για άτομα πέραν των 50 χρόνων. Και με κάποια πολύ χειρότερα σχέδια για άτομα κάτω των 45 ετών, όπως εμένα.

Στη ζωή κάποιες φορές χρειάζεται να πάρεις μια απόφαση που σίγουρα καθορίζει όλη την υπόλοιπη ζωή σου. Κάποιες φορές είσαι υποχρεωμένος να τις πάρεις, κάποιες φορές το κάνεις 'εθελοντικά' αν απλώς δεις μια ευκαιρεία εκεί που οι άλλοι βλέπουν καταστροφές ή τίποτα. Όπως τώρα. Δε μ'αγγίζει καν το σχέδιο, όμως βλέπω κάποια πράγματα που δεν βλέπουν οι υπόλοιποι. Και βλέπω πως εκ του πουθενά τώρ πρέπει ν'αποφασίσω για το μέλλον μου, χωρίς κάποιος να με υποχρεώσει να το κάνω. Ίσως όμως να με υποχρεώσει σε λίγα χρόνια.

Δεν ξέρω τι θα κάνω ακόμα. Ούτε ξέρω τι θα κάνω ή τι θα γίνει μετά απ'την απόφασή μου ανεξαρτήτως της απόφασης. Αλλά ξέρω πως τα όνειρα πρώτα τα δημιουργείς κι'ύστερα τα εκτελείς. Γιατί το όνειρο αξίζει μόνο αν γίνει βίωμα. Στο καθ'ένα μας επαφίεται το αν θα ονειρευτεί, το είδος του ονείρου και η εκτέλεσή του. Στο κάτω κάτω ο Θεός κι'η τύχη βοηθά τους τολμηρούς, τους αγωνιστές και τους δίκαιους. Και πάντα υπάρχει μια ευκαιρεία, είτε που σου δίνεται είτε που τη δημιουργείς για ν'ανακαλύψεις τον εαυτό σου και να δεις τι είσαι, τι αξίζεις, ποιος είσαι τελικά. Φτάνει να μη δειλιάσεις ν'αποφασίσεις την επόμενη κίνηση. Αλλοιώς θα σε πάρουν σηκωτό. Κι'εμένα δύσκολα μπορούν να με σηκώσουν. Άρα ή σηκώνομαι ή μένω.  Η απόφαση κι'η ζωή δική μου. Δύσκολοι καιροί για πρίγκηπες. Αλλά είμαι Αυτοκράτορας...

Δεν υπάρχουν σχόλια: